Nazad

Kako organizovati tim za uzimanje mera i montažu prozora

04.05.2023

Organizacija tima za uzimanje mera i montažu stolarije je ključni faktor u uspešnoj montaži prozora. U ovom blogu, otkrićemo vam nekoliko koraka koje bi vaš tim trebalo da preduzme kako bi se osigurali preciznost i efikasnost procesa uzimanja mera i montaže prozora. Ukoliko ispoštujete korake i napravite plan i proceduru celokupnog procesa, značajno ćete uštedeti resurse, a na prvom mestu vreme i novac, jer će verovatnoća greške biti svedena na minimum. Pored toga, svaki novi član tima će moći, na lak način, da se priključi već uigranom timui da izvršava svoje zadatke kao oni koji taj posao rade već rutinski. Sve ovo, na duge staze, doneće vam zavidan kvalitet i profesionalnost za koje ćete moći da garantujete svim novim klijentima i zadobijete njihovo poverenje, a vaš brend će postati prepoznatljiv. U nastavku su koraci koji su precizno definisani od strane tima sa dugogodišnjim iskustvom u praksi montaže stolarije.

 

1. Definisanje potreba projekta

Pre nego što počnete sa organizacijom tima, potrebno je definisati koji su to parametri koje je potrebno precizno utvrditi na terenu, odnosno na mestu ugradnje stolarije. Ovo uključuje vrstu stolarije koju je potrebno ugraditi, zatim dimenzije prozora ili vrata, zatim vrstu okova, kao i sve ostale specifične zahteve koje klijent ima. Bitno je napisati svaki detalj, makar se on u datom trenutku činio sporedan, manje važan ili podrazumevan. Ovo će vam pomoći da planirate rad vašeg tima i da osigurate da se posao obavi u skladu sa specifičnim zahtevima klijenta. Pored toga, bićete sigurni da ništa neće biti prepušteno slučaju ili prosto zanemareno i zaboravljeno. Imajte na umu da se najčešće greške prave, upravo, na stvarima koje se u trenutnom momentu čine jednostavne. Napišite spisak svih dimenzija koje je potrebno izmeriti i spisak svih stvari koje treba dodatno utvrditi ili pitati klijenta. Organizujte podatke u tabeli gde će u redu stajati naziv informacije, a pored ostavljeno prazno polje koje osoba koja meri treba da popuni. Ovakva organizacija smanjuje pritisak od izostavljanja neke informacije, za osobu koja je zadužena za uzimanje mera i ostalih informacija. Ako tim ima više članova, svako sa sobom treba da ima tabelu sa isključivo onim parametrima za koje je lično on zadužen.

 

2. Određivanje uloga i odgovornosti

Nakon što ste definisali šta je sve potrebno prikupiti od informacija na terenu, potrebno je da odredite uloge i odgovornosti svakog člana tima. To uključuje odluku o tome ko će biti zadužen za koji deo posla. Naš predlog je da posao bude podeljen na sledeće zadatke: uzimanje mera, proveru dimenzija, komunikacija sa klijentom i pripremu finalnog izveštaja o merama. Jasan raspored obaveza i odgovornosti olakšaće rad vašeg tima i povećati produktivnost. Ovaj korak je od ključnog značaja kako bi sve proteklo po planu. Nakon što tačno i precizno definišete šta su čije odgovornosti, potrebno je dobiti potvrdu od svakog člana tima ponaosob da je shvatio šta je njegov deo posla i šta je glavni cilj zadatka koji je njegova odgovornost. Ovako ćete biti sigurni da će i najmanja sitnica biti obavljena i uzeta u obzir. Ukoliko i dođe do greške, na lak način ćete moći da utvrdite ko je i zašto napravio propust i uspeti da blagovremeno ispravite grešku i pružite pomoć odgovornom licu i dodatno ga edukujete. Ovo bi trebalo da otkloni grešku u budućnosti.

 

3. Komunikacija i saradnja

Komunikacija i saradnja između članova tima su ključni faktori u uspešnom uzimanju mera stolarije. Potrebno je da članovi tima redovno razmenjuju informacije, prenose uputstva i rešavaju probleme zajedno. Ako nešto nije jasno, važno je da se sa kolegama otvoreno razgovara kako bi se izbegle greške i izgubljeno vreme. Ovo je pre svega timski posao i treba se potruditi da se svaki član tima oseća komforno i slobodno da zatrži pomoć od svojih kolega ili potrebne informacije kako bi svoj rad mogao da unapredi. Ne zaboravite, svi članovi tima imaju zajednički cilj i napredak jednog člana, znači napredak celog tima.

 

4. Planiranje rasporeda

Potrebno je da tim planira raspored uzimanja mera u skladu sa zahtevima projekta i rokovima. To uključuje određivanje prioriteta, dogovaranje vremena i datuma sa klijentom i planiranje vremena za pripremu finalnog izveštaja. Jasno definisan raspored obaveza omogućava da se posao obavi na vreme i u skladu sa očekivanjima klijenta. Ne kaže se bezveze da je vreme novac. I zbog vašeg rada i zbog poverenja i sigurnog odnosa sa klijentom, bitno je da u određivanju vremena, odnosno rokova budete iskreni i precizni. Nakon što se odrede rokovi, zatražite klijentu njegovo mišljenje i potvrdu dogovora. Ukoliko postoje određeni rizici za probijanje roka, budite, takođe, otvoreni, ali ne dopustite da klijent pomisli da prebacujete odgovornost na druge, spoljašnje faktore, već učinite sve da se rokovi i dogovor ispoštuju. Pratite projekat u kontinuitetu, tražite od dobavljača precizne informacije o rokovima i poštovanje dogovora. Ovo će vam pomoći da na vreme uočite rizik od probijanja roka i pokušate da izvučete situaciju. Kada budete sigurni da ste dali sve od sebe, ali da će do probijanja rokova ipak doći, na vreme obavestite klijenta o tome, sa jasnim izveštajem zašto je do takve situacije došlo.

 

5. Praćenje kvaliteta

Kako bi se osiguralo da su sve mere tačne i precizne, potrebno je da se sprovodi kontinuirano praćenje kvaliteta. To uključuje proveru dimenzija, ispravnost opreme i tačnost finalnog izveštaja. Ukoliko je vaš tim veliki, bilo bi super da jedna osoba bude zadužena za ovaj proces tokom celokupnog rada na projektu. Ta osoba treba da evidentira sve kritične tačke kada došlo do problema i kada je postojala mogućnost da dođe do problema, kao i način na koji je problem rešen.

 

6. Rezime i poboljšanje

Nakon završetka projekta, potrebno je da tim rezimira isti kako bi se utvrdilo šta je dobra praksa, a šta bi moglo da se poboljša u budućnosti. Ovde je od ključnog značaja izveštaj od osobe koja je pratila kvalitet projekta i rad tima. Zajednički treba razmotriti probleme na koje je tim naišao, al i potencijalne probleme do kojih je moglo doći. Treba porazgovarati o načinu rešenja problema i da li je postojao još bolji način od primenjenog. Ovaj korak će pomoći timu da nauči lekcije za buduće projekte i da unapredi svoj rad. Ne zaboravite na međusobnu podršku i pohvale tima za stvari koje su prošle kako treba. Ovo će stvoriti sinergiju u timu i motiv da sledeći projekat bude još bolji.

 

Hvala vam na čitanju bloga. Uskoro možete očekivati još sadržaja koji će vam biti od pomoći da unapredite svoj rad.

Kliknite za više informacija

 

Pogledajte koliko se lako koristi naš kalkulator
(ne zaboravite da uključite zvuk)